Чи можна оголошувати повторні торги одразу, коли відмінили тендер через неможливість скасувати порушення

1069
Автор
консультант із питань публічних закупівель, Київ

Запитання

Замовник відмінив відкриті торги у зв’язку з неможливістю усунути порушення ще до закінчення строку подання пропозицій учасниками. Закон встановлює 10 днів на оскарження рішення замовника про відміну закупівлі. Коли можна оголошувати відкриті торги повторно (вже без порушень) за тим самим предметом закупівлі?

Відповідь

Законодавець не забороняє оголошувати відкриті торги одразу після відміни. Пояснимо докладніше.

Замовник відміняє відкриті торги у випадках, передбачених пунктом 50 Особливостей. А саме у разі:

  1. відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
  2. неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
  3. скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
  4. коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

Відкриті торги також можна відміняти частково (за лотом) (п. 52 Особливостей).

🔥Безплатний вебінар від проєкту «ДеюреЗакупівлі»

Статичний блок для новин

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, потрібна попередня реєстрація 👇

Зареєструватися

Інформацію про відміну відкритих торгів автоматично надсилає всім учасникам процедури закупівлі ЕСЗ в день її оприлюднення (п. 53 Особливостей).

Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, зокрема частково (за лотом) (абз. 4 п. 59 Особливостей). Після оприлюднення в ЕСЗ скарги система автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону)/не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, зокрема інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі (п. 67 Особливостей).

При цьому закупівлю відповідно до Особливостей замовник проводить на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). А заплановану закупівлю, незалежно від її вартості, включає до річного плану закупівель відповідно до статті 4 Закону № 922 (п. 14 Особливостей).

Отже, законодавство не містить положень щодо неможливості розпочати/оголосити наступну/нову закупівлю, допоки не мине період оскарження попередньої закупівлі. Тобто замовник може одразу після відміни відкритих торгів оголосити повторно відкриті торги.

Утім, замовник повинен:

  • зважати на можливість оскарження його рішення про відміну відкритих торгів потенційними учасниками;
  • розуміти подальші свої рішення відносно відміненої закупівлі у разі, якщо рішення Органу оскарження буде не на користь такого замовника.

🔥Безплатний вебінар від проєкту «ДеюреЗакупівлі»

Статичний блок для новин

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, потрібна попередня реєстрація👇

Зареєструватися

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Кінцевий бенефіціарний власник: що врахувати у 2024 році

Хто такий кінцевий бенефіціарний власник та як замовник має перевірити інформацію про кінцевого бенефіціарного власника учасника? Чи можна відмовити в участі у процедурі закупівлі, якщо відсутній кінцевий бенефіціарний власник? Розв’язуємо законодавчі головоломки у статті
817

Лоти у відкритих торгах з Особливостями

Поділ предмета закупівлі на лоти може забезпечити більшу конкуренцію серед учасників тендеру. Наприклад, якщо оголосити закупівлю на великий обсяг товару без поділу на частини, не всі потенційні учасники зможуть дотримати технічних вимог до такого предмета закупівлі. Що таке лоти – пояснимо у статті
4013

Пункт 47 Особливостей: як перевірити учасника після змін до Особливостей

Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в певних випадках. Розглянемо, як перевірити учасника на наявність таких підстав з урахуванням змін після 09.04.2024
11744