Проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення інструментів протидії порушенням у сфері закупівель»

У Верховній Раді України зареєстровано проєкт Закону № 10090-1, метою якого є забезпечення прозорого здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, які забезпечують максимальну економію та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Адмінвідповідальність за процедурні порушення закупівель

Коли давати учаснику 24 години на виправлення помилок

Так, законопроєктом №10090-1 від 12.10.2023 передбачено:

1. Внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122) такі зміни:

  • у частині третій статті 38 слова «частинами третьою - шостою статті 164- 14 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення» замінити словами «частинами другою - восьмою статті 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом двох років з дня його виявлення, але не пізніше трьох років з дня його вчинення»;
  • статтю 164-14 викласти в такій редакції: «Стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі:
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції що перевищує межі, визначені законом; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; порушення строків розгляду тендерної пропозиції», – тягнуть за собою попередження.
  • Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом шести місяців було піддано адміністративному стягненню за порушення передбаченого частиною першою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі; порушення строків оприлюднення тендерної документації; неоприлюднення інформації про закупівлі; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції, –тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення передбаченого частиною третьою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Дії, передбачені частиною п’ятою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення передбаченого частиною п’ятою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, – тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом – тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

2. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.

3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

  • забезпечити прийняття та приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
  • забезпечити прийняття та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Джерело: проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення інструментів протидії порушенням у сфері закупівель» № 10090-1 від 12.10.2023

🔥Безплатний вебінар від проєкту «ДеюреЗакупівлі»

Статичний блок для новин

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, потрібна попередня реєстрація 👇

Зареєструватися

Статті за темою

Усі статті за темою

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2024

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі.
5768

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

Дехто помилково вважає, що найстрашніше, що може бути в закупівлях, — це штраф. Однак судова практика свідчить, що варто зважати ще й на кримінальну відповідальність. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
17403

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
2292

Яких порушень припускаються замовники, коли укладають договори за пунктом 13 Особливостей

Вже пів року аудитори проводять моніторинг закупівель за пунктом 13 Особливостей. Свіжий аналіз проведених моніторингів та найпоширеніших порушень, які допускають замовники, — у статті від проєкту «ДеюреЗакупівлі: закон і практика»
3223

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді