Мінекономіки нарешті опублікувало роз'яснення щодо закупівель за Особливостями

Міністерство економіки України надало нове роз'яснення на численні звернення суб’єктів сфери публічних закупівель щодо порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг згідно з Особливостями.
contract.jpg

Визначаємо очікувану вартість для поточного ремонту

Мінекономіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, згідно з пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 на численні звернення суб’єктів сфери публічних закупівель щодо порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг згідно з Особливостями, листом № 3323-04/78667-06 від 08.12.2022 року повідомляє, зокрема:

  1. Щодо здійснення закупівель, необхідних для боротьби з COVID-19

    Норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначають правила здійснення закупівель з огляду на ті події, у зв'язку із якими вони прийняті.
    Тому при здійсненні закупівель, необхідних для боротьби з COVID-19, замовник керується пунктом 31 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, який установлює регулювання на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», у спосіб, передбачений для відповідного випадку.

  2. Щодо планування закупівель та відображення їх у річному плані

    Планування замовником закупівель до кінця поточного року здійснюється з огляду на попередні дії такого замовника з урахуванням чинного у відповідний період законодавства.

  3. Щодо закупівель відокремленими підрозділами (філіями та представництвами)

    Філії, представництва та інші відокремлені підрозділи юридичних осіб можуть здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг самостійно для задоволення власних потреб, за наявності рішення замовника - юридичної особи. У такому випадку предмет закупівлі визначається замовником окремо для відокремленого підрозділу, а спосіб закупівлі обирається в залежності від вартісних меж предмета закупівлі, визначеного для відокремленого підрозділу. 
    При цьому з огляду на вимоги ст. 4, 11 Закону та п. 15 Особливостей, інформація про потребу в закупівлі, що має бути здійснена відокремленим підрозділом, вноситься як до річного плану відокремленого підрозділу, так і до річного плану замовника.
    Водночас звертаємо увагу, що зазначене положення Особливостей не розповсюджується на внутрішні підрозділи (відділи, управління, департаменти тощо) в структурі замовника, які не є при цьому відокремленими згідно вимог чинного законодавства. 

  4. Щодо закупівель за запитом ціни пропозиції

    У разі якщо закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, не відбулася шляхом запиту ціни пропозиції постачальника, замовник може повторно здійснити запит ціни пропозиції постачальника або застосувати відкриті торги, порядок проведення яких визначено Особливостями. У свою чергу, за умови якщо відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), то придбання може здійснюватись шляхом укладання договору про закупівлю відповідно до пп. 6 п. 13 Особливостей.

  5. Щодо ціни тендерної пропозиції, яка є вищою очікуваної вартості предмета закупівлі

    Пунктом 28 Особливостей передбачено право замовника встановити у тендерній документації можливість для учасника подавати тендерну пропозицію з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі. Якщо замовник дозволяє подавати учасникові таку тендерну пропозицію, то він повинен зазначити в тендерній документації про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
    Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу п’ятого пп. 2 п. 41 Особливостей.

  6. Щодо кваліфікаційних критеріїв

    Постановою № 1178 визначено особливий підхід до встановлення кваліфікаційних критеріїв до учасника та надано право замовнику самостійно визначати потребу в необхідності їх застосування у випадку придбання товару (крім передбачених п. 29 Особливостей).

  7. Щодо вимог статті 17 Закону

    Виходячи з п. 44 Особливостей документи вимагаються лише від переможця процедури закупівлі. Від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції вимагається підтвердити відсутність підстав, зазначених в частині першій ст. 17 Закону (крім п. 13 ч. п. ст. 17 Закону), шляхом самостійного декларування, яке технічно реалізовано в ЕСЗ. 
    Так, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в ЕСЗ повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в ЕСЗ документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених п-ми 3, 5, 6 і 12 ч. п. ст. 17 Закону. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в ЕСЗ, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.

  8. Щодо строку дії договору про закупівлю

    Строк дії договору встановлюється замовником самостійно, з дотриманням бюджетного та господарського законодавства в цілому.

  9. Щодо звітування до 50 тис. гривень

    Для закупівель вартістю до 50 тис. гривень Законом та Особливостями не передбачене оприлюднення в ЕСЗ звіту про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.

  10. Щодо переліку виключень 

    Оскільки постанова № 1178 прийнята Урядом на виконання вимог Закону, встановлює саме особливості здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовник може укласти прямий договір згідно з пп. 6 п. 13 Особливостей, якщо згідно Закону було відмінено (двічі або один раз) відкриті торги, проведені у відповідності до Закону, через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі). Проте Особливості не передбачають можливості для укладання прямого договору у разі, якщо не відбулася застосована згідно з постановою № 169 спрощена закупівля. У свою чергу, за потреби, підстави, за наявності яких замовник укладає договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, можуть бути підтверджені як внутрішніми документами (наприклад, наказом, розпорядженням, доповідною/службовою запискою, протоколом тощо), так і зовнішніми документами (наприклад, листом військової адміністрації, або військового командування, або компетентних органів влади, установ, підприємств, організацій тощо). При цьому рішення щодо придбання товарів, робіт та послуг згідно з пунктом 13 Особливостей приймається замовником самостійно.

З повним текстом Листа № 3323-04/78667-06 від 08.12.2022 р. можна ознайомитися, завантаживши його нижче за посиланням або на офіційному сайті Мінекономіки.

Джерело: лист Мінекономіки від 08.12.2022 № 3323-04/78667-06 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🔥Безплатний вебінар від проєкту «ДеюреЗакупівлі»

Статичний блок для новин

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, потрібна попередня реєстрація 👇

Зареєструватися

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне у травні для закупівельника 2024

В огляді — консультації, зразки, довідники, відеороз’яснення, коментарі останніх змін — усе, що знадобиться закупівельнику у травні. Цього місяця зверніть увагу на умови закупівлі додаткових робіт, вимоги, якими перевіряти учасника після оновлень в Особливостях, та зміни, які внесли до порядку реєстрації зобов’язань в органах Казначейства
982

Прямий договір у воєнний час за Постановою № 1178

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
55231

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді